Zlatá Olešnice
ZŠ a MŠZlatá Olešnice

Koncepce ZŠ a MŠ


I. Poslání ZŠ Zlatá Olešnice je zejména:

  • Poskytovat kvalitní základní vzdělání podle vytvořeného školního vzdělávacího programu s důrazem na praktické využití získaných vědomostí.
  • Vnímat vzdělávání jako aktivní proces.
  • Spoluvytvářet vztah ke vzdělání jako k celoživotnímu procesu.
  • Podporovat u žáků rozvoj emoční inteligence, potřebné k úspěšnému začlenění do dalšího života (sebeúcta, sebeláska, úcta k okolí, zodpovědnost).
  • Vzdělávání inkluzívního typu ve směru ke každému žákovi respektující jeho maxima.
  • Využití přirozeného prostředí malotřídní školy k rozvoji sociálních dovedností.
  • Osobní příklad všech zaměstnanců ve výchovně vzdělávacím procesu.

II. Strategické cíle

1. Zajistit potřebné financování chodu školy a hospodárně disponovat s finančními prostředky za účelem zachování kvalitní činnosti školy a zlepšování vybavení. Dodržovat rozpočet       zřizovatele a  zapojovat se do projektů za účelem získání grantové podpory nebo jiné materiální či finanční podpory.

2. Zachovat existenci školy a  předcházet odlivu žáků do okolních škol.

3. Kvalitní naplňování školního vzdělávacího programu

  • zajistit kvalitní výchovu a vzdělávání reagující na současné trendy
  • vytvářet vhodné podmínky pro vzdělávání dětí/žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a podporovat kvalitní formy integrace
  • zavádění prvků alternativních a inovativních směrů do výuky
  • spolupráce s MŠ při přechodu do ZŠ
  • kvalitně připravit žáky na přechod do 5. ročníku plně organizovaných škol

4. Trvalý, pozitivní a vysoce profesionální přístup všech pracovníků školy

  • kvalita práce, vystupování, pracovní disciplína
  • systematická a funkční spolupráce pedagogických zaměstnanců mezi sebou a zároveň i zaměstnanců provozních
  • podporovat profesní rozvoj zaměstnanců formou DVPP, samostudia, studia v rámci celoživotního vzdělávání

5. Vytvářet zdravé klima školy

  • usilovat o dosažení otevřené, klidné a pozitivní atmosféry ve škole
  • vytvářet atmosféru porozumění, vzájemného respektu a tolerance
  • uplatňovat demokratické zásady a principy dobrého soužití ve vztazích mezi pracovníky školy, žáky, rodiči a veřejností
  • provádět primární prevenci rizikového chování dětí/žáků

6. Vytvářet vazby se všemi významnými partnery a veřejností, využívat zpětné vazby pro zkvalitnění práce

  • spolupráce se zřizovatelem při plánování a realizaci akcí v oblasti ekonomické i společenské
  • posílit komunitní roli školy
  • spolupracovat s organizacemi v obci a veřejností v obci
  • spolupodílet se na aktivním využití volného času dětí v obci, organizace akcí pro veřejnost, zapojení školy do veřejného života v obci
  • spolupráce s okolními malotřídními školami v rámci projektu „Malotřídky pospolu“

7. Využívat dostupných médií ke komunikaci s veřejností a prezentovat školu v širším okolí

  • aktuální webové stránky školy
  • informační tabule
  • regionální tisk
  • regionální rozhlas

8. Profesionálně a kompetentně reagovat na aktuální změny v oblasti školství a vzdělávání.

  • využívání IT technoligií ve výuce
  • kompetence pedagogů v práci s IT technologiemi
  • připravenost na distanční vzdělávání ( vybavenost zařízením pro žáky i pedagogy)
  • distanční vzdělávání a jeho přesahy 
  • využití zkušeností z distančního vzdělávání v běžném chodu školy

 

III. Strategie k naplnění cílů koncepce školy

1. Oblast výchovy a vzdělávání

  • kvalitní naplňování ŠVP
  • využití inovativních metod a forem práce (činnostní učení, prvky Montessori, projektové a kooperativní vyučování ve spojení s frontální výukou, metoda „tutoringu“, kdy jeden žák učí druhého, metoda brainstormingu, kritické myšlení)
  • osobně orientovaný přístup k dětem/žákům, podpora sebehodnocení
  • prožitkové učení zaměřené na zájem o české a regionální zvyky a tradice, učení mimo školu v souladu okolní přírodou
  • zvyšování čtenářské gramotnosti a podpora zájmu o knihu (návštěvy knihovny, besedy, členství v KMČ apod.)
  • práce s chybou jako přirozeným jevem učení se
  • zapojení do programů podporujících zdravý životní styl (Ovoce do škol, Zdravé zuby, Recyklohraní, Česko sportuje, Sportovní školička)
  • péče o žáky zdravotně oslabené, postižené či žáky nadané
  • uskutečňování programu protidrogové prevence a programu proti šikaně
  • zapojování do soutěží školních, regionálních i celostátních
  • nabídka mimoškolních aktivit
  • úzká spolupráce s okolními školami
  • zkvalitňovat mezilidské vztahy na všech úrovních pedagog – žák – zaměstnanec školy – rodič
  • aktivní zapojování pedagogických pracovníků do DVPP, apelovat na osobní zodpovědnost pracovníků školy
  • zajištění specializovaných pracovníků na pravidelnou spolupráci se školou

3. Oblast materiálně – technická

  • účelné a hospodárné vynakládání finančních prostředků na provoz i přímou činnost
  • získávání dalších prostředků na rozvoj školy (grantové programy, sponzorské dary, projekty)
  • dobudování sportoviště u školy, nové vybavení zahrady MŠ, parkovací plocha u školy, oprava sklepa jsou investičním záměrem v horizontu 5 let

4. Škola a veřejnost

  • webové stránky školy jako zdroj informací pro rodiče i veřejnost
  • osobní kontakt zaměstnanců s rodiči
  • společné akce pro děti a rodiče, kulturní programy pro veřejnost
  • vytvářet dobrou image školy prostřednictvím regionálního tisku

5. Zájmová činnost

  • nabídka zájmových útvarů v rámci ŠD
  • organizace a zapojování dětí MŠ a žáků ZŠ do společných programů, projektů, akcí
  • zkvalitňování práce ŠD jako základu pro zájmovou činnost žáků
IV. Mateřská škola

Koncepční záměry jsou totožné se základní školou.

V podmínkách naší školy usilujeme zejména o:

  • účelné propojení ŠVP mateřské školy a ŠVP základní školy
  • vytvoření podmínek pro plynulý přechod dětí z MŠ do ZŠ


Vypracovala: Mgr. Renata Pekařová

Projednáno na pedagogické radě 28. 8. 2015

Aktualizováno 24.5. 2021

O škole

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Po teplém září zle se říjen tváří.

Pranostika na akt. den

O svatém Jeronýmu připravuj se už na zimu.

Svátek

Svátek má Jeroným

Státní svátky a významné dny na dnešek:

  • Mezinárodní den překladatelů

Zítra má svátek Igor

Státní svátky a významné dny na zítřek:

  • Světový den vegetariánství
  • Mezinárodní den seniorů
  • Mezinárodní den hudby
  • Mezinárodní den lékařů
  • Světový den cyklistiky
  • Světový den informovanosti o virové hepatitidě
Zlatá Olešnice

Základní škola a mateřská škola Zlatá Olešnice,
468 47 Zlatá Olešnice 34